فروشگاه یاوران فورکیا ارائه دهنده خلاصه کتب دانشجویی و حوزوی خلاصه کتاب در اکثر رشته ها خلاصه جامع و کامل و روان ( خرید خلاصه های تولیدی شما با قیمت مناسب ) قبول بنر تبلیغاتی در اسلایدر سایت با هزینه پایین

محل لوگو

رشته انسان شناسی

رشته هنر

رشته کشاورزی

رشته الکترونیک

رشته های عمومی

رشته تربیت بدنی

رشته فناوری

رشته مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی

رشته مکانیک

رشته مهندسی شیمی

رشته فیزیک

رشته الهیات

رشته گیاه شناسی

رشته ادبیات

رشته تحقیق

رشته بازاریابی

رشته برق

رشته‌ی حقوق

رشته‌ی فلسفه

رشته‌ی تاریخ

رشته‌ی کلام

رشته‌ی ادیان

رشته‌ی اقتصاد

رشته‌ی پزشکی

رشته‌ی مدیریت

رشته‌ی اخلاق

رشته‌ی تفسیر

رشته‌ی زمین شناسی

رشته‌ی زیست‌شناسی

رشته‌ی فقه و حقوق

رشته‌ی مشاوره

رشته‌ی علوم ارتباطالت

رشته‌ی علوم تربیتی

رشته‌ی علوم سیاسی

رشته‌ی جامعه شناسی

رشته‌ی مهندسی شهرسازی

رشته‌ی علوم قرانی و حدیث

رشته‌ی کار با کودک

رشته زبان انگلیسی

رشته‌ی فن خطابه

رشته علوم تجاری

رشته‌ی ریاضی

رشته‌ی کامپیوتر

رشته حسابداری

سوالات استخدامی

علوم حوزوی

پایان نامه

کسب و کار

کتب دانشگاهی

فرهنگ لغت

سبک زندگی

علوم غریبه

متفرقه

روابط زناشویی

اندرویدکده

کلام

حوزه

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 547
  • بازدید دیروز : 676
  • بازدید کل : 2359838

خلاصه ی کتاب روان شناسي يادگيري دكتر محمد پارسا


خلاصه ی کتاب روان شناسي يادگيري دكتر محمد پارسا

خلاصه ی کتاب روان شناسي يادگيري

دكتر محمد پارسا

در قالب پاورپوینت

_________________________

توضیح اجمالی:

فهرست مطالب پاورپوينت
بخش اول- شناخت و زمينه هاي يادگيري
فصل اول عوامل مؤثر در يادگيري
تعريف يادگيري
ماهيت يادگيري
شرايط مهم يادگيري
هدف
رشد طبيعي
هوش
اهميت محيط
اهميت وراثت
حافظه
اهميت توجه
تنبيه و اضطراب
تمرين و پرآموزي
طرح آموزشي
فصل دوم زمينه هاي يادگيري
بنيادهاى يادگيرى‏
نقش مدارس در يادگيري
ارتباط يادگيري با نظريه ها
روشهاي دوگانه يادگيري
بنياد فلسفي نظريه ها
بخش دوم
نظريه هاي يادگيري بربنياد همخواني محرك – پاسخ
بنيادهاي تداعي گرايي
فصل سوم نظرية پيوندگرايي
تجربه گرايي
اهميت گيرايي
اهميت تمرين
نقش گسترش اثر
نقش هوش در يادگيري
فصل چهارم نظريه بازتابي
طرح آزمايش
خاموشي
تخصيص محرك
شرطي شدن مجدد
كاربرد آموزشى شرطى شدن در سطح بالاتر
فصل پنجم نظريه رفتارگرايي
برداشتهاى رفتارگرايى از انسان و محيط
انسان از ديدگاه واتسون‏
نقش محيط در رفتار
فصل ششم نظريه كاهش سايق
فرضيه‏ها و شرايط لازم براى يادگيرى‏
سلسله مراتب خانواده عادتها
كاربرد فرضيه‏هاى هال در آموزش
فصل هفتم شرطي شدن مجاورتي
اعمال و حركات
يك بار آموختن
اصل پس آيندي
كاربردهاى آموزشى نظريه مجاورتى
آموزش خصوصى و عمومى‏
چگونه درس را بايد پايان داد
آموختن وانجام دادن
فصل هشتم شرطي شدن عامل
طرح آزمايش
اهميت تقويت و انواع آن‏
كنترل محرك
تخصيص يا تميز محرك
تفكيك پاسخ
برنامه هاي تقويت
تقويت نسبت ثابت
تقويت نسبت متغير
تقويت فاصله‏دار ثابت‏
تقويت فاصله‏دار متغير
بعضى شيوه‏هاى تغيير رفتار
آموزش برنامه اي
بخش سوم
چگونگي نظريه هاي شناختي اصول مورد تاكيد در نظريه هاي شناختي
فصل نهم نظرية يادگيري گالشت
پديده فاي
تصوير و زمينه
قانونهاي سازماندهي
قانون فراگيري
قانون مجاورت
قانون مشابهت
قانون بستگي
قانون نيك پيوستگي
نظريه اثر
يادگيري از نظر گشتالت
ادراك
نقش بينش در يادگيري
كاربرد نظرية گشتالت در آموزش
فصل دهم نظرية ميدان شناختي
نسبي بودن ادراك
هدفمندي
شخص
فضاي زندگي
محيط رواني
پوسته بيروني
رفتار
اهميت نظرية ميداني در يادگيري
متغيرهاي ساخت شناختي
تفكيك
تعميم
نوسازي
كاربرد آموزشى نظريه ميدان شناختى
وظيفة آموزشي معلم
فصل يازدهم نظرية رشد نگر يا شناخت شناسي تكويني
دوره‏هاى مختلف رشد از ديدگاه پياژه‏
دوره حسى و حركتى
دوره قبل از عمليات عيني
دوره عمليات صوري
اهميت مرحله هاي رشد
يادگيري از ديدگاه پياژه
محتوا
ساخت
سازش
تاثير رشد و يادگيري در سازش
كاربرد آموزشي نظرية رشدنگر
فصل دوازدهم نظرية مفهوم گرايي ابزاري
تاثير رشد و يادگيري در سازش
نقش انگيزش در يادگيري
اهميت نمونه هاي جهاني
يادگيري فرايندي شناختي است
هدفهاي آموزشي از ديدگاه برونر
كاربرد نظريه مفهوم‏گرايى ابزارى در آموزش
فصل سيزدهم يادگيري معنادار كلامي
ساخت شناختي
فراگيري
چگونگي فراگيري
يادآوري و فراموشي
آموزشي نمايشي از ديدگاه آزوبل
پيش سازماندهنده ها
اهميت آمادگي
كاربرد آموزشي نظرية معنادار
بخش چهارم
نظريه هاي شناخت اجتماعي زمينة نظريه هاي شناخت اجتماعي
اصول مورد تاكيد در نظريه هاي شناخت اجتماعي
فصل چهاردهم نظرية شناخت اجتماعي
چهارچوب ادراكي
تعامل دوسويه
يادگيري كاروري و جانشيني
يادگيري و عملكرد
اهميت تقليد در يادگيري
جنبة غريزي تقليد
جنبة رشدي تقليد
جنبة شرطي تقليد
جنبة رفتار ابزاري تقليد
مشاهدة فرايندهاي الگويي
كاركردهاي الگوبرداري
فصل پانزدهم اختلالهاي يادگيري
1- عقب ماندگان ذهني
ويژگيهاي شاگردان عقب مانده
ناتوانيهاي يادگيري
2- اختلالهاي عاطفي
اختلالهاي ارتباطي
اختلالهاي گفتاري
نقش معلم در اختلالهاي گويايي
اختلالهاي زباني
اختلالهاي بدني
آسيبهاي شنوايي
فلج مغزي
اختلالهاي صرعي
زمينه‏هاى نابرخوردارى كودكان
عادي سازي
ادغام اجتماعي شاگردان معلول
نكته هاي مهم براي معلمان كودكان استثنايي
نگرش
سنجش
آموزش
فصل شانزدهم انتقال يادگيري
انتقال مثبت
نظريه تعميم
آموختن براي آموختن
پيش سازماندهنده ها
انتقال منفي
بازداري فراگرد و واگرد
مزاحمت عادت
تعميم نادرست
نقش معلم در انتقال يادگيري
فصل هفدهم پردازش آگاهي يا يادآوري و فراموشي
توجه ارادي و غير ارادي
ادراك
معنادار بودن محركها
روشن بودن منظور
تاثير انتظار
اثر زمينه
ادراك كامل
حافظه
حافظه حسي
رهيافت پردازش آگاهي
حافظه كوتاه مدت
تقطيع
حافظه دراز مدت
رمز گرداني
سازماندهي
شرح و بسط
طرحواره
بازيافت
فراموشي
رمزگرداني
اندوزش
تباهي
تداخل
بازداري فراگرد
ناتواني در بازيافت
سركوبي

 

مزایا:

جامع وکامل

تقسیم بندی جالب

حفظ نظم وترتیب

بیان ساده و روان

فهم عمیق واسان

محیط با گرافیک عالی

اماده برای استفاده در کلاس و ...

ترسیم نموداری

مناسب برا ی همه نوع مخاطب

وده ها مزیت دیگر...

نوع فایل:

پاورپوینت

تعداد اسلاید:

341

حجم فایل:

667KB


مبلغ واقعی 34,500 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 31,050 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 6165

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

فروشگاه اینترنتی یاوران فایل - خرید ایمن و راحت .

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما